• Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacje

Zasady postępowania w przypadku naprawy gwarancyjnej, zwrotu towaru określa regulaminu sklepu

Poniżej treść regulaminu dotycząca zwrotów.

VIII. Odstąpienie od Umowy kupna-sprzedaży oraz zwrot Towaru – dotyczy Klientów (Konsumentów)

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) Klient, nabywający Towar w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą (Konsument) ma prawo odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży w terminie 14 dni, bez podania przyczyny, poprzez złożenie pisemnego oświadczenia, które należy dołączyć do odsyłanej przesyłki i przesłać na adres SOMMER lub przesłać za pomocą poczty elektronicznej na adres SOMMER. SOMMER niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oświadczenia Klienta (Konsumenta) o odstąpieniu od Umowy kupna-sprzedaży.
  2. Wskazany powyżej termin 14 dniowy liczony jest od dnia, w którym nastąpiło wydanie Towaru Klientowi. Do zachowania czternastodniowego terminu wystarczające jest złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy kupna-sprzedaży przed jego upływem.
  3. W przypadku, gdy w ramach jednego Zamówienia, Klient (Konsument) zakupił więcej niż jeden Towar, odstąpienie dotyczyć może wszystkich lub tylko wybranych przez Klienta (Konsumenta) Towarów, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy Towar sprzedawany jest jako komplet, zestaw lub pakiet, odstąpienie możliwe jest w stosunku do tego kompletu, zestawu lub pakietu.
  4. W celu odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży Klient (Konsument) powinien skorzystać z FORMULARZA ZWROTU dołaczonego do potwierdzenia zamówienia. Wypełniony formularz należy odesłać drogą elektroniczną na adres biuro@sommer-sklep.pl a następnie odesłać zakupiony Towar wraz z wypełnionym formularzem zwrotu.
  5. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży, Umowa kupna-sprzedaży uważana jest za niezawartą w stosunku do Towaru (kompletu, zestawu lub pakietu), od którego zakupu Klient (Konsument) odstąpił. Towar powinien zostać przesłany w oryginalnym opakowaniu, z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami. Towar nie może nosić żadnych znamion użytkowania i montażu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
  6. Koszt odesłania i zapakowania Towaru do Sklepu ponosi Klient (konsument). W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży, Sklep Internetowy dokonuje zwrotu uiszczonej przez Klienta (Konsumenta) należności za Towar w sposób analogiczny do wybranego przez Klienta (Konsumenta) sposobu płatności za Towar, a w przypadku zapłaty za pobraniem na rachunek bankowy wskazany przez Klienta (Konsumenta) w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy kupna-sprzedaży, w terminie 14 dnia od dnia otrzymania zwracanego towaru.
  7. W przypadku przekroczenia terminów odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży określonych w niniejszym punkcie Sklep odeśle Klientowi (Konsumentowi) zwrócony Towar na jego koszt.
  8. Zastrzega się, iż Klient (Konsument) ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru oraz cech zakupionego Towaru. W sytuacji opisanej w zdaniu pierwszym, Sklep będzie miał prawo zwrócić zapłaconą przez Klienta (Konsumenta) cenę Towaru pomniejszoną o stwierdzoną przez Sklep wartość Towaru wynikającą z faktu jego sprawdzenia, w sposób wykraczający poza to, co Klient (Konsument) mógłby sprawdzić w sklepie stacjonarnym SOMMER.
  9. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in.: (1) umowa o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca podjął świadczenie za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu odstąpienia; (2) umowa o dostawę towarów nieprodukowanych na zamówienie, wytwarzanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (3) umowa o dostawę towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności; (4) umowa o dostawę towarów zapieczętowanych, których otwarcie uniemożliwia zwrot ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli otwarto zewnętrzną osłonę towaru; (5) umowa o dostawę treści dostarczanych w postaci elektronicznej (np. nagrania audio/wideo), która nie jest zapisywana na nośniku materialnym, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu odstąpienia; (6) umowa o dostawę gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umów o prenumeratę; (7) umowa o zakwaterowanie, transport, dostawę żywności i napojów oraz inne usługi związane z wypoczynkiem, jeżeli data świadczenia jest oznaczona; (8) umowa o dostawę książek, nagrań dźwiękowych lub wizualnych oraz programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli nośnik został otwarty po dostarczeniu; (9) umowy o dostawę prasy; (10) umowy zawarte w drodze aukcji publicznej; (11) umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, transportu, rozrywki, sportu lub kultury, jeżeli data świadczenia jest oznaczona i usługa zaczyna się przed upływem terminu odstąpienia; (12) umowy o dostawę towarów lub usług, dla których Konsument ponosi koszty w wysokości odpowiadającej cenom stosowanym przez przedsiębiorcę bez wcześniejszego uzgodnienia stron. Pełna lista wyjątków dostępna w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.

IX. Odstąpienie od Umowy kupna-sprzedaży – dotyczy Klientów (Przedsiębiorców)

  1. Klient (Przedsiębiorca) ma prawo do odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży wyłącznie w przypadku braku dostępności Towaru w magazynie SOMMER (zgodnie z pkt IV.8 i IV.10 Regulaminu). W takiej sytuacji SOMMER niezwłocznie poinformuje Przedsiębiorcę e-mailem i dokona zwrotu uiszczonej ceny w terminie 14 Dni Roboczych od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
  2. W pozostałych przypadkach odstąpienie nie przysługuje, zgodnie z przepisami prawa (brak ustawowego prawa odstąpienia dla transakcji B2B).